Afdeling Kjellerup

I Kjellerup er vi færdige med en større modernisering, der påbegyndtes i oktober i 2018 og var afsluttet i oktober 2020. Hele skolen blev moderniseres, og en stor del af skolen blev fjernet for at kunne bygge en ny fløj op.

Herefter består skolen af flere bygninger, der er naturligt bygget sammen.

• En ældre, men moderniseret bygning fra 1901, hvor vi normalt rummer indskolingen.

• En nyrenoveret bygning fra 1960´erne, hvor vi vil have lokaler til de praktisk kreative fag. Håndværk og design, billedkunst, musik og madkundskab i stuen. Naturfag på første sal og lokaler til en årgang på 2. sal.

• En ny fløj der rummer klasselokaler til mellemtrinnet og overbygningen.

• Et idrætsafsnit med omklædningsrum, svømmesal og en gymnastiksal.

• Mosaikken fra 2005, der rummer et fælles folke- og skolebibliotek, fablab lokaler, administration, personalefaciliteter og en større sal.

• Hallen, der er placeret lige ved siden af skolen, bruger vi til idræts- og klubaktiviteter, og derudover har vi også placeret en del af vores idræt i Arena Midt.

Efter ombygningen er der igen lokaler til tre spor i indskoling og på mellemtrin samt fire spor i overbygningen.

SFO og klub holder både til i indskolingsafsnittet og i Hallen, men bruger også de øvrige faciliteter på skolen i det omfang det er relevant.

Skolen er placeret midt i Kjellerup By, men samtidig lige op til byens grønne og rekreative område Dalen, der er en del af ”Krappes grønne ring”. Et naturskønt område, som benyttes meget til både undervisning- og fritidsaktiviteter. Skolen har en mindre sportsplads og et lege- og aktivitetsområde.

Kjellerup er et lidt større bysamfund med godt 5000 indbyggere. Kjellerup er en levende og velfungerende by med et godt handelsliv og et rigt foreningsliv.

Afdelingen i Kjellerup har godt 700 elever.