Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Trekløverskolens værdier

Det formelle grundlag for at drive Trekløverskolen er angivet i folkeskoleloven, og i de kommunale politikker og strategier. Især de sidste angiver også en række værdier, som vi arbejder efter.
KRAP, som står for Kognitiv Ressourcefokuseret Anerkendende Pædagogik danner også grund for hele skolens virke. 
Helt konkret arbejder vi på Trekløverskolen ud fra følgende værdier:

Fællesskab og inddragelse
Tillid og tryghed
Anerkendelse og gensidig respekt
Udvikling og læring i fællesskab

Værdierne er fremkommet efter drøftelser i Skolebestyrelsen, i elevrådet og på personalemøder. Værdierne har følgende betydning for os i dagligdagen:

Fællesskab og inddragelse
at vi alle oplever at være en del af et fællesskab
at vi alle yder til fællesskabet og tager ansvar for fællesskabet
at de relevante parter inddrages inden der træffes beslutninger
at vi alle ser forskellighed som en styrke
at vi alle passer på hinanden og skolen
at vi  behandler alle forskelligt for at give alle den samme chance

Tillid og tryghed
at vi alle taler ordentligt om og med hinanden
at der er tillid til at alle - børn som voksne - gør det bedste de kan
at vi alle giver plads og respekterer hinanden
at vi alle hjælper hinanden og at vi ved at vi kan få hjælp til det der er svært
at vi alle har tillid til at vi alle vil hinanden det bedste

Anerkendelse og gensidig respekt
at vi alle holder fokus på sagen
at vi alle opfører os respektfuldt overfor hinanden 
at vi alle anerkender folk er forskellige og at der kan være forskellige løsningsmuligheder, men målet er det samme
at vi alle tager udgangspunkt i det gode ved hinanden

Udvikling og læring i fællesskab
at vi alle tror på fællesskabets styrke
at vi alle får tilpasse udfordringer
at vi alle har potentiale for at udvikle og forbedre os
at vi alle arbejder på at bevare vores nysgerrighed og evne til at undres
at vi alle betragter fejl, som mulighed for ny læring og udvikling