Grundlag og visioner

Vores vision har været og er fortsat at udvikle Trekløverskolen på fundamentet af de tre gamle skoler, og udvikle og skabe en skole med blandt andet:

• Høj trivsel for alle.

• Høj faglighed for alle.

• International orientering.

• En IT baseret undervisnings- og udviklingsstrategi.

• Et godt og tæt skole hjem samarbejde, baseret på både traditionelle og utraditionelle aktiviteter.

Sammenfattende ønsker vi en skole med et godt og udviklende læringsmiljø og en god trivsel for eleverne, et godt arbejdsmiljø for personalet og et godt samarbejde med lokalsamfundet.

Vi har én samlet ledelse og én samlet administration, men har både ledelse og administrative medarbejdere tilknyttet de tre afdelinger.

Et væsentligt grundlag for den måde vi arbejder med børnene på, og forholder os til børn, forældre og kolleger på, henter vi i KRAP (Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik). Udover at arbejdet med KRAP skal være med til at sikre, at vi når vores mål om høj faglighed og trivsel, og at vi arbejder videns- og evidensbaseret skal det også være med til at holde fokus på at både børn og voksne:

• Ser ressourcer og muligheder.

• Omtaler andre positivet og anerkendende.

• Har en god omgangstone og et positivt og et respektfuldt sprog.