Fravær og fritagelse

På Trekløverskolen gælder følgende vedr. fravær og fritagelse:

Fravær registreres på tre forskellige måder:

1. Der kan være tale om sygdom, hvor vi på skolen bliver orienteret om det fra forældrene om morgenen inden skolestart. Meldingen om sygdommen gives, enten direkte til skolen via AULA, (se vejledning i vedhæftede dokument) eller på skolens hovednummer.
  2. Fravær kan også være lovligt fravær, hvis der på forhånd er anmodet om, og efterfølgende givet tilladelse til ekstraordinær frihed til eleven. Hvis der er tale om frihed til en enkelt dag kan kontaktlærerne give det, mens længere fravær skal sendes direkte til skolen, hvor skoleleder, pædagogisk leder eller sekretær melder tilbage, om anmodningen imødekommes.
  3. Endelig kan der være tale om ulovligt fravær. Hvis fraværet ikke skyldes sygdom, eller der ikke er givet tilladelse til ekstraordinær frihed registreres fraværet som ulovligt.

Læs mere om fravær og fritagelse i Silkeborg Kommunes styrelsesvedtægter: https://skolestyrelse.silkeborg.dk/Bilag/3-Undervisning-normal/08-Elevf…, eller i de vedhæftede dokumenter herunder.