Historier og mål

Trekløverskolens historie som skole er ret kort, da skolen først blev en realitet d. 1/8 2017, ved en sammenlægning af Kjellerup Skole, Sjørslev Skole og Vinderslev Skole. Tre skoler, der dog alle har en lang skolehistorie bag sig.

Fusionen blev forberedt i det foregående skoleår, og vi arbejder forsat på at udvikle skolen.

Derfor vil en stor del af det, vi arbejder med have to væsentlige formål:

• At udvikle skolen, så vi er med i front med fagligheden og elevernes trivsel.

• At udvikle skolen med tre afdelinger, så den fremstår som en helstøbt skole med plads til lokal forskellighed og forankring.

Udviklingen af Trekløverskolen skal først og fremmest knyttes til væsentlige faglige og pædagogiske udviklingsmål, hvor den ekstra dimension i arbejdet bliver at skabe en naturlig og tæt sammenhæng mellem de tre afdelinger baseret på:

• Udvikling gennem personalets professionelle samarbejde og kompetencer.

• En rationel og kvalificeret brug af de personaleressourcer vi har.

• Robust økonomi.