Afdeling Sjørslev

De fysiske rammer i Sjørslev er velholdte og velfungerende. De består af en ældre bygningsmasse og en nyere tilbygning.

Afdelingen rummer klasselokaler til et spor fra 0. til 6. årg. med flere grupperum og fællesrum. Klasserne er fordelt, så indskolingen har lokaler i samme område, og på samme måde har mellemtrinnet også lokaler i samme område. Der er faglokaler til billedkunst, natur/teknologi, madkundskab, håndværk og design samt musik, og derudover er der et bibliotek og et fablab.

Der er separate lokaler og områder til SFO og klub, men de bruger selvfølgelig også resten af skolen til forskellige aktiviteter, når det er relevant.

Skolen er sammenbygget med Sognegården, og vi bruger Sognegårdens lokaler til større arrangementer.

Indendørs idrætsundervisning og andre aktiviteter, der kræver god plads, foregår i Egnscentret der er nabo til skolen.

Der er gode og fine udendørsfaciliter med en sportsplads og et lege- og aktivitetsområde. Der er masser af plads til de udendørs aktiviteter, og i det hele taget er der let adgang til naturen.

I afdelingen i Sjørslev har vi godt 100 elever.

Sjørslev er en velfungerende mindre landsby, der sammen med den nærliggende landsby, Demstrup, udgør det nære befolkningsgrundlag for Trekløverskolens afdeling i Sjørslev. Til sammen er der ca. 700 indbyggere. Der er et godt og aktivt foreningsliv, og Sjørslev/Demstrup er præget af et godt og tæt sammenhold.