Afdeling Vinderslev

Vinderslevs fysiske rammer er i god stand, og giver muligheder for mange forskellige måder at organisere den daglige undervisning på. Den ældste del af skolen er fra 1965, og i 2002 blev skolen udvidet med en større fløj.

I Vinderslev er der klasselokaler til et spor fra 0. til 6. årg., og derudover flere grupperum og fællesrum. Der er faglokaler til billedkunst, natur/teknologi, madkundskab, håndværk og design og musik. Derudover er der et bibliotek og en gymnastiksal.

Der er SFO og klublokaler i et sammenhængende område, men SFO og klub bruger også andre lokaler og faciliteter på skolen.

Der er gode udendørs faciliteter præget af rigtig god plads med flere lege- og aktivitetsområder og en sportsplads. Der er let adgang til den omkringliggende natur.

I afdelingen i Vinderslev er der også godt 100 elever.

Vinderslev er som Sjørslev en velfungerende mindre landsby med ca. 500 indbyggere, præget af et godt lokalt sammenhold og et godt og aktivt foreningsliv.

I skoleårene 2018/19 og 2019/20 har vi flyttet mellemtrinnet fra Kjellerup til Vinderslev på grund af moderniseringen og ombygningen i Kjellerup. Da der tidligere har været væsentlig flere elever i Vinderslev, har vi med forholdsvis enkle midler kunnet lave plads til alle. I de to skoleår rummer afdelingen i Vinderslev derfor godt 200 elever mere.