Erasmus

Erasmus - projekt

I skoleårene 2017/18 og 18/19 er Trekløverskolen tilknyttet et Erasmus-projekt. Projektet involverer elever, der går i 7. klasse i skoleåret 2017/18. Eleverne har haft mulighed for at vælge om de ønsker at deltage i projektet. I projektet samarbejdes der med skoler fra henholdsvis Sverige, Finland, Grækenland og Spanien.

I samarbejdet arbejder eleverne på tværs af landene med fælles problemstillinger, og i løbet af de 2 år som projektet varer vil der være en workshop i hver af de 5 lande, hvor eleverne besøger hinanden. På hvert besøg deltager der 5-6 elever fra Trekløverskolen. Det første af disse besøg er planlagt til afvikling i Kjellerup i perioden fra d. 2. februar til d. 9. februar 2018. Senere på foråret 2018 besøger eleverne hinanden i Spanien. Eleverne er under disse besøg indkvarteret privat.

Samarbejdsskolerne er: Fassbergsskolan, Moelndal i Sverige. CCE Virgen del Pasico, Vrda. Orihuela i Spanien. Nortamon peruskoulu, Rauma i Finland. Tetarto Gymnasio Chanion, Kreta  - Grækenland.

Erasmus

Det er anden gang at skolen deltager i et Erasmus-projekt. Det første projekt blev afviklet i skoleåren 2014-16. Her samarbejdede vi med skoler fra Finland, Sverige og England.